OSZTÁLYKIRÁNDULÁSOK 11.C - avagy tanórák nélküli osztályélet

A 2017/2018-as tanév két osztálykirándulást is tartogatott számunkra. Ősszel megismételtük a tavaly tavaszi túránkat Kőszegen – hiszen első alkalommal extrém körülmények közti túlélőtúrává változtatta azt az időjárás: április 19-én hóesés, dühöngő szél és 0 C-os hőmérséklet keretében csak a Bechtold István Látogatóközpontig, illetve a főtéri Garabonciás Pizzázóig jutottunk – bár örök emlék marad a nap, melyet közös zoknivásárlás után (hogy ne fagyjon le a kiálló bokánk a hidegben) együtt túráztunk, beszélgettünk, ettünk, játszottunk végig. Na, ősszel aztán bepótoltuk az időjárás miatt tavasszal kihagyott kilométereket: több mint 20 km-es távot tettünk meg gyalog – a hegyen! Hazafelé Szombathelytől már vonat helyett buszon jöttünk tovább, mert aznap volt Vépnél a teherkocsik kisiklása... amely természeti katasztrófának még a mai napig érződik a hatása... Annyira jók voltak az évek során az 1 napos kirándulásaink, hogy osztályfőnökünk úgy gondolta, megérdemlünk egy 3 naposat is együtt.

Így hát a tanév nagyon bulisan fejeződött be az osztályunk, a 11. C számára. Táborozáson vehettünk részt a tanév utolsó hétvégéjén. Az iskolánk Balatonakaliban lévő ifjúsági táborába utaztunk. Itt közösen tudtuk kipihenni a tanév fáradalmait, s szó szerint játszva tanulhattunk a leendő szakmánkról is (felelős gépjárművezetést a gépészek, paintball kapcsán a lövészetet a rendészek).

Történetünk ezen fejezete pénteki indulással kezdődött. Konvojban utaztunk egészen Tapolcáig, itt megálltunk és körülnéztünk a főtéren. Gyönyörű: vízimalommal, hidakkal, vízeséssel, tóval, s mindezt ragyogó napsütésben éltük át. Fagyizásra és kacsa etetésre is volt lehetőség.

Utána a gépészfiúk által kedvelt Gyulakeszire mentünk ebédelni. Autóspihenőhöz képest meglepően kulturált hely. Olcsón finom velőspiritóssal, hamburgerrel, hasábburgonyával csillapítottuk éhségünket.

Várt még ránk a táborba érkezés élménye. Mindenki kiválaszthatta a helyét a 4-5 fős szobákban. Majd megmártózhattunk végre a Balatonban. A víz kellemes hőmérsékletű, kb. 24-25 fokos volt, szinte ki sem jöttünk órák hosszat...! Késő délutánig a patron szórakoztunk a büféknél található játékgépekkel. Iszonyúan jól éreztük magunkat! Táborba érkezésünk után elindultunk gyalogtúrázni Dörgicsére – na, meg vissza is kellett onnan érni persze a táborba.... Tehát a mozgásra is figyeltünk J A vacsoránk finom pörkölt volt. Késő estig beszélgettünk, szórakoztunk – amíg a vihar be nem zavart minket a faházikókba. Illetve még ott is sokáig jól éreztük magunkat egymás társaságában.

Másnap reggel 7 óra körül keltünk. Rendbe szedtük magunkat, a szobáinkat, és megreggeliztünk. Majd elindultunk Balatonfűzfőre. Ott első utunk a paintball pályához vezetett, ahol az osztály apraja-nagyja részt vett a közös játékban. Persze, hogy akkor kezdett szemerkélni az eső, amikor már mindenki beöltözve, teli táras fegyverekkel méregette az „ellenséget”, s nem lehetett már a lövöldözést elhalasztani... Igaz, minket az időjárás soha nem téríthetett el szándékainktól! Miután mindegyikünk teli volt már szúnyogcsípéssel, festékfoltokkal,s golyónyomokkal, a bob pályára mentünk. Két pálya volt (alagút-, illetve panorámapálya), mi természetesen mindkettőt ki is próbáltuk. Nagyon szuper volt!

A nap folyamán megint tudtunk fürdeni a Balatonban is, mire visszaérkeztünk Akaliba, már ragyogóan sütött a nap. A víz az előző esti vihar ellenére is jó volt, szinte alig tűnt hűvösebbnek a hőmérséklete. A napi programot az éjszakai fürdőzéssel koronázták meg a bátrabbak. A víz talán ekkor volt a legkellemesebb, hiszen már hűlt a levegő.

Aki nem akart ekkor csobbanni, az a fiataloknak készült kondi parkban erősíthetett éjszaka. Énekelve vonultunk vissza a táborba – a nagy nehezen bekövetkező takarodó után viszont a fáradtságtól ájultan estünk ágyba.

Következő reggel már egy órát ráhúztunk az ébredésre. Ekkor már 8 órakor ébredeztünk. A nap hasonlóan indult, mint szombaton. Rendbe szedtük magunkat, összepakoltuk a holminkat, lehuzatoltunk, majd megreggeliztünk. Aztán sajnos elindultunk az utolsó közös sétára.... a Balaton partra J. Itt még játszottunk, beszélgettünk egyet. Majd visszamentünk a táborba, kitakarítottunk, bepakoltunk az autókba, elbúcsúztunk a gondnoktól, és útnak indultunk. Szintén Gyulakeszire mentünk ebédelni. A legtöbben itt rántott sajtot hasábburgonyával, de volt, aki ismét velős pirítóst evett.

Útvonalunkat hazafelére úgy terveztük meg, hogy a bejárósokat haza tudjuk vinni, a kollégisták pedig visszajöttek a kollégiumba. Útközben is volt még meglepi: egyik osztálytársunk anyukája friss sütivel kínálta fáradt csapatunkat, s muzeális értékű traktort, példaértékű falusi állattartást láthattunk.

Összességében az időjárás kegyes volt hozzánk, volt napsütés minden nap, s a meleg ruháinkra sem volt igazán szükség. A programok is jók voltak, mi is tudtuk élvezni a tanórák nélküli együttlét minden percét! Kellemes három napot tölthettünk el együtt.

Köszönjük a szervezést és a megvalósítást osztályfőnökünknek és férjének, Éva néninek és Tóni bácsinak, valamint kollégiumi nevelőnknek, Gyuri bácsinak.

Köszönjük osztályunk gépész tanulóinak, hogy autóval jöttek a kirándulásra a könnyebb utazás érdekében. (Darvas Arnold 11/C, Kern Csaba 11/C, László Dávid 11/C, Molnár Csaba 11/C)

• A cikket írta: Csapó Kristóf 11/C
  • Lektorálta: Marton Fruzsina 11/C
  • Felolvasgatta a többieknek a tábori elsősegélynyújtó: dr.Nagy Kata 11/C
  • Az osztály nőcsábászai voltak a táborban: Orsós Bálint 11/C és Horváth Xavér 11/C
  • A léghoki bajnokai: Kulcsár Laura 11/C, Meskó Erik 11/C,
  • A hangulatért feleltek: Balazsin Dominik 11/C, Doncsecz Patrícia 11/C, Miklós Mónika 11/C, Németh Krisztián Zoli 11/C,
  • Az ofő jobbkezei voltak még: Bogdán Cintia 11/C, Farkas Fanni 11/C, Kovács Gergő 11/C, Vitéz Krisztián 11/C,
  • A legjobb útközbeni vendéglátó: Rózsa Rómeó 11/C,
  • Az újak, akik látták már, milyen jó velünk, s a fiúkat ellátták csajozási tippekkel: Németh Anett 11/C, Kárpáti Stefánia 11/C.